مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد گفت: در پی اجرای ۸ پروژه با اعتبار ۴۰ میلیاردی از آذرماه، دیگر شاهد آب گرفتگی در مشهد نخواهیم بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سال هاست که مشهد با معضلی به نام آب گرفتگی معابر دست وپنجه نرم می‌کند؛ معضلی که با یک بارندگی نسبتا شدید و تند منجر به سرریز شدن آب از کانال‌های سطحی می‌شود و با جاری شدن در معابر و آب گرفتگی مشکلات عدیده‌ای برای شهر و تردد شهروندان ایجاد می‌کند.
 
حجازی مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد، گفت: مشکلات مربوط به آب‌های سطحی در مشهد که به ما تفویض شده است تا اول آذر به پایان خواهد رسید. 

بیشتر بخوانید

او افزود: با تعریف ۸ پروژه در حوزه جمع آوری آب‌های سطحی در سازمان عمران تا ابتدای آذر این مشکل در شهر برطرف خواهد شد.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد ادامه داد: در حوزه جمع آوری آب‌های سطحی در مشهد حدود ۸ پروژه با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار تعریف کردیم و از مجموع این پروژه ها، ۲ قسمت باقی مانده است. اولین مورد رمپِ پنجِ پل قائم (عج) است که اوایل آذر به اتمام می‌رسد و دومین مورد نیز انتهای شهرک مهرگان است که مورد اخیر نیز اواسط آبان به اتمام خواهد رسید.

حجازی بیان کرد: با اتمام این ۲ مورد، باقی مانده مشکلات مربوط به آب‌های سطحی که به ما تفویض شده است تا اول آذر به اتمام خواهد رسید.


وجود معارض در مسیر پروژه‌ها

 
او تصریح کرد: بیشترین مشکل سازمان در هنگام اجرای پروژه هاست. چندپروژه بزرگ در دست اجرا داریم که پروژه پل سواره رو جاده دسترسی خیابان ۴۵ متری سردخانه با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار از آن جمله است و اخیرا کلنگ احداث آن بر زمین زده شده است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد تاکید کرد: این پروژه معارض سنگینی دارد که معارض لوله اصلی آب سد دوستی در ورودی آب شهر مشهد است. موضوع فیبر نوری و لوله گاز را هم دارد که در حال رفع شدن است.

حجازی با بیان اینکه این پروژه انتهای خرداد ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد، اظهار کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح ابوطالب حدودا ۶ درصد تأخیر دارد و معارض پروژه مربوط به زمین آستان قدس بود و البته خوشبختانه این معارض برطرف شد. معارض دیگر نیز چندین مورد تملک است و چندمعارض مربوط به شرکت برق و گاز نیز در حال رفع است.
 
او افزود: در اجرای پروژه‌ها بیشترین دلیل تأخیر وجود معارضات است. پروژه برونسی بیشترین معارضات را دارد و هزینه رفع معارض این پروژه نیز ۱۵ میلیارد تومان است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد ادامه داد: این پروژه در حال اجراست و لوله آب  هزار و ۲۰۰ و لوله آب ۴۰۰ از جمله معارض این پروژه است. در شرکت برق نیز خط ۶۳ و ۱۲۰ کیلو وات معارض این پروژه است. آب و فاضلاب نیز خط ۳۱۵ را معارض با پروژه دارد و شرکت گاز و مخابرات هم معارضاتی داشتند که رفع شد.

حجازی با اشاره به اینکه خود پروژه تنها ۱۰ درصد تأخیر دارد که آن هم ناشی از معارضات است، بیان کرد: این پروژه تا ۲۲ بهمن به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.